ОНТОЛОГИЯ

2012

На картине две фигуры (мужчина и женщина) разного цвета. Они расположены верх ногами, подвешены на крюках. Не видимы их лица, не понятно, почему они висят вверх ногами. Они держатся за руки, они счастливы. На первый взгляд, замысел картины не ясен. Глядя на картину возникает много разных ассоциаций. Но мы остановим свой взгляд на одном феномене, который известен каждому – манипуляция. Художник превращает этот феномен в символ – крючок и, вешает на них людей. Люди попадаются на крючки друг друга. Одни пытаются - слезь с крючка, другие сами ищут крючки, а третьи без крючков не представляют себе жизни. Используя друг друга как средство, они живут в перевернутом мире, в котором, власть над другим человеком и тотальный контроль – являются нормой. Попадая на крючки манипуляторов, искусно и с любовью расставленные, люди не замечают, что их мир уже перевернут. Однако нерв человеческой культуры чутко реагирует на искажение реальности, подмену понятий и смыслов. Люди живут в разных мирах, которые с одной стороны, не пересекаются, а с другой, каждый навязывает свое видение. оказывают разное влияние на мир. Картина написана в символическом стиле.

Ontology

2012

Two figures (a man and a woman) of different colors are on the picture. They are placed upside down, suspended on hooks. Their faces are invisible, it is not understood, why they are upside down. They keep each other by hand, they are happy. The picture idea is not clear by sight. Many different associations appear at looking at the picture. But we stop our look at one phenomenon, well-known to everyone – manipulation. The painter transforms this phenomenon into a symbol – a hook, and hangs people on it. People get on each other’s hooks. Some people try to get rid of a hook, another ones search for hooks themselves, third ones cannot imagine their lives without hooks. Using each other as an instrument, they live in inverted world, in which power over other person and total control are a norm. Getting on skillfully, carefully put hooks, people don’t understand that their world is already inverted. But the nerve of human culture keenly reacts on a perversion of reality, substitution of notions and senses. People live in different worlds that, on the one hand, are not crossed, but on the other one, each of them imposes own vision, influences the world differently. This picture is painted in the symbolic style.